Inspirasjon

Finn inspirasjon til din fotolidenskap og se smarte løsninger til vanlige fotoutfordringer. Her finner du innhold som kan gi ny kunnskap og inspirasjon.

0

Inn i skogen med fotoapparatet

Her kommer tipsene som kan gjøre din turfotografering bedre.

Les mer
0

LoFOT(O)en

Drømmer du om lyse og lekre nordnorske sommernetter?

Les mer
0

Industrielle droner

Droner har på få år blitt en nødvendighet for en rekke bransjer.

Les mer
0

Hvordan lage en vellykket timelapse

Planlegging er alfa omega for å få en timelapse-video du blir fornøyd med.

Les mer
0

Huskeliste før du skal fly drone

Det er flere ting som kan være greit å ha gjort i forkant av en dronetur.

Les mer
0

Vi tester DJI Mini 3 Pro

Vi tok en tur med DJI Mini 3 Pro på Ekeberg i Oslo.

Les mer
0

Vinn premier for over 60 000,- kroner

Bli med i FOTO.NO sin store fotokonkurranse.

Les mer
0

Objektiver til portrett

Portrettfotografering er en av de klassiske sjangrene innen fotografi.

Les mer
0

Hvilken drone bør du velge?

Det finnes mange droner på markedet og her får du en oversikt.

Les mer
0

HDR-fotografering

Hva er egentlig HDR, og hvorfor bruke denne teknikken?

Les mer
0

Fuglefoto for nybegynnere

Bli kjent med dine flygende naboer.

Les mer
0

Hvilken gimbal er riktig for deg?

Trenger du hjelp til å finne riktig gimbal?  Se vårt YouTube innlegg om disse smarte "stativene".

Les mer
0

Grunnleggende teknikker for makrofoto

Canon gir deg tipsene.

Les mer
0

Så enkelt er det å lage profesjonelle direktesendinger

Det som før krevde store resurser er i dag blitt så enkelt at alle kan gjøre det.

Les mer
0

Alpha 7 IV | Magiske bryllup

Les om Sony Ambassadør Maciej Suwalowski og hans lidenskap for magiske bryllup.

Les mer
0

Følelsenes kraft i makrofotografi

Makro- og villmarksfotografering er tekniske fag, men uten følelser er teknikk uten verdi.

Les mer
0

Fotografering av lappugler

Fart og felksibilitet - bli med Floris Smeets ut i naturen med Sony A9.

Les mer
0

Svart-hvitt fotografering

Ta imponerende svart-hvitt-bilder med Canon.

Les mer
0

Bedre lyd til mobilen

Saramonic Blink 500 tilbyr en enkel måte å få gode lydopptak på.

Les mer
0

Mobiltilbehøret som gir deg nye muligheter

Det beste kameraet er det du har med deg og for mange er det mobilen.

Les mer
0

Fotografering under vann

Opplev gleden ved å ta bilder eller filme i det våte element.

Les mer
0

Smart hyttestrøm

Allsidig kraftstasjon å ha med seg på tur.

Les mer
0

EOS R med APS-C-brikke

Canon henter teknologi fra R5 og R3, og lanserer R7 og R10 i EOS R-serien med bildebrikke i APS-C-størrelse.

Les mer
0

Nyhet - DJI Mini 3 Pro

DJI Mini 3 Pro har et helt nytt utseende, optimalisert for å få mer ut av hver flytur.

Les mer
0

Fotokurs på nett i lyssetting

Lær om studioblitsene til Broncolor.

Les mer
0

Weebill 2 - Move and See Differently

En stabilisator med rask respons, berøringsskjerm og avansert betjeningslogikk.

Les mer
0

Actionfotografering

Dette utstyret gir deg bedre actionbilder

Les mer
0

Kreative bilder

Lys, form, farge og skarphet, eller fravær av skarphet, er noen av ingrediensene i et bilde.

Les mer
0

Nikons lille 800mm

Nikon lanserer Z 800mm f/6.3 VR S.

Les mer
0

Makrofoto - en helt ny verden av motiver

Dette er fotograferingen du kan gjøre hvor som helst.

Les mer
0

Lett og kraftig reisestativ

Det lille, men mektige stativet i Tortoise-serien er utviklet for de som leter etter et kompakt, lett reisestativ.

Les mer
0

Kanskje verdens mest allsidige stativ?

Det er kompakt, inneholder seks smarte funksjoner og er perfekt som reisefølge på tur.

Les mer
0

Benro Premium videostativ

Benro Video Tripod Kit er ideell for kompakte digitale videokameraer, systemkameraerer og stillkameraer med vekt opptil 5 kg.

Les mer
0

Rekordlange superteler fra Canon

De lengste telene for speilløse kameraer til nå.

Les mer
0

Drone for inspeksjon, søk og redning

Mange har tatt i bruk droner til ulike typer kartlegging, men er det fritt frem for alle?

Les mer
0

SIGMA lanserer objektiver for Fujifilm X

Nå får du tre nye objektiver for X Mount-kamera.

Les mer
0

GH6 - Nytt flaggskip fra Panasonic

Panasonic lanserer nytt flaggskip og presenterer nye GH6. Foto.no har allerede fått et førsteinntrykk.

Les mer
0

PTZ-videokamera

Det har aldri vært enklere å produsere eget innhold, direktesende arrangementer eller sending direkte på internett.

Les mer
0

Nyhet fra OM System - OM-1

OM Digital Solutions lanserer sitt første kamera, Olympus OM-1. Vi har hatt fingrene våre på et eksemplar.

Les mer
0

Byggekamera

Bruk timelapse som dokumentasjonsteknikk på byggeprosjekt.

Les mer
0

Nærmere naturen med viltkamera

Et viltkamera fanger opp det skjulte dyrelivet.

Les mer
0

Videoversjon av Canon R5

EOS R5C legger noen imponerende videofunksjoner til et allerede ganske fullspekket EOS R5.

Les mer
0

Nikons 2 i 1 supertele

Nikon lanserer 400mm f/2.8 med innebygd telekonverter for Z-fatning.

Les mer
0

Move Collection - finn din flyt

Move er et system som er laget for å øke tempoet under opptak og filmskaping.

Les mer
0

Svært lyssterk fullformat fra Laowa

Argus 45mm f0.95 kompletterer den eksisterende 35mm f0.95.

Les mer
0

Det smarte tilbehøret

Vi tar en kikk på de smarte tingene du kanskje ikke visste at du trenger.

Les mer
0

R3, Z9 eller A1 - valget er ditt

Canon, Nikon og Sony med hvert sitt kamera i proffklassen. Se likhetene og forskjellene.

Les mer
0

Camillas lys med Profoto Pro-11

Camilla gjorde nylig et samarbeid med Profoto sitt nye flaggskip Pro-11.

Les mer
0

Camilla Åkrans - Å finne sin stemme

Camilla Åkrans ble inspirert av store kvinnelige fotografer og deres lidenskap.

Les mer
0

Første år som assistent

Å jobbe som assistent førte til at Camilla Åkrans utviklet seg som fotograf.

Les mer
0

Åkrans - Å oppdage foto

Hadde Camilla fulgt den opprinnelige planen, kunne ting ha blitt annerledes.

Les mer
0

3 lystips fra 3 ulike fotografer

Vi har fått noen gode lystips fra tre fotografer som bruker Profotos B10 blitslamper.

Les mer
0

Finn riktig minnekort - minnekortguide

Minnekort kan være forvirrende og ikke så lett å forstå forskjellene. Vi gir deg en innføring.

Les mer
0

Få god lyd til ditt systemkamera

Slik bygger du enkelt ett godt lydsystem til kameraet ditt med Røde Wireless Go.

Les mer
0

Digitaliser gamle bilder og filmer

Veldig mange har mye gammelt liggende og aldri tid til å gjøre noe med dem.

Les mer
0

Så enkelt kan du lage en podcast!

Her fra Fotopoddens studio - basert på vår podcastpakke.

Les mer
0

Med kamera ut i vannet

Kreativ frihet under overflaten.

Les mer
0

Velg riktig stativ

Det finnes et stativ til ethvert formål. Få gode tips ved hjelp av denne stativguiden.

Les mer
0

Tips til gatefotografering

Gatefotografi krever konsentrasjon, konstant beredskap og den rette holdningen.

Les mer
0

Slik velger du riktig fotosekk

Det finnes mange sekker på markedet, men hvilken er riktig for deg?

Les mer
0

Hvilket fotofilter bør jeg bruke?

Fotofilter kan brukes for å beskytte og endre effekt objektivet ikke direkte kan gi oss.

Les mer
0

Objektiver som er ekstremt lyssterke

For deg som vil ha unik bokeh og mulighet til å jobbe med dybdeskarpheten.

Les mer
0

Så enkelt er det å livesende til YouTube

Videoblogging eller vlogging er en super måte å dele dine opplevelser med andre.

Les mer
0

På utkikk etter strømmeløsninger?

Behovet for å strømme direkte har eskalert de siste årene.

Les mer
0

10 tips for å komme i gang med strømming

I denne videoen får du gode råd for å starte med direktesendinger.

Les mer
0

Bli med inn i studio til Walter van Dusen

Plukk opp nyttige tips fra en proff. Få et innblikk i hvordan en portrettfotograf jobber.

Les mer
0

Lysformingsverktøy for den kreative

Profoto's nyeste lysformingsverktøy OCF II passer til din B10 og B10 Pluss.

Les mer
0

Trådløse blitser til å ta med seg overalt

Westcott FJ er et trådløst blitssystem som har fullt fokus på bærbarhet og ytelse.

Les mer
0

Lyset som Camilla Åkrans former

Camilla Åkrans er en fotograf med ønske om å gjenskape det nordiske lyset.

Les mer
0

Hvordan lyssette studioportretter

Lysmester Arild Bergseth har årevis med erfaring fra å sette lys - lær av den beste!

Les mer
0

Slik fotograferer du produkter

Produktfotografering er et eget fag som krever en del, vi gir deg enkle tips.

Les mer
0

Sett farge på bildene dine

En rull med bakgrunnspapir i riktig farge kan gi bildene dine en ny glød.

Les mer
0

Hjemmestudio med enkle grep

Det er ikke så mye du trenger for å løfte fotograferingen din mange hakk.

Les mer
0

Optisk konstruksjon

Hva er egentlig forskjellen mellom porroprisme og takkantprisme?

Les mer
0

Vanntett kikkert for røffe forhold

Hvis du skal bruke kikkerten i skikkelig ruskevær, kan det være lurt at den er vanntett.

Les mer
0

Finn riktig kikkert

En kikkert er et fantastisk verktøy til alle anledninger der du vil komme nærmere.

Les mer
0

Systemkamera for deg som er ny

Systemkamera er en fellesbetegnelse på kameraer som har utskiftbar optikk.

Les mer
0

Spesielle kompakte kameraer

Kompakte kamera med spesielle egenskaper! Se mulighetene fra flere kjente merkevarer.

Les mer
0

Vlogge med litt bedre kvalitet

Mange bruker mobilen til vlogging, vil du ta steget opp og levere bedre kvalitet?

Les mer
0

Kompakte nybegynnerkamera

Kompaktkameraene har innebygget objektiv - du kan altså ikke bytte objektiv.

Les mer
0

Gjør fotograferingen din bedre

Vi har alle vært nybegynnere innenfor fotografering – og dette er de beste tipsene!

Les mer