Vi tilbyr blant annet hjem på dør, ekspresspakker og frakt til Svalbard. Hvilke fraktmåter som er tilgjengelig avhenger av pakkens størrelse og vekt.
Hent på postkontor eller Post i Butikk
Pakke til hentested
Sendingen er en Servicepakke (også kalt Pakke til hentested) som blir levert til mottakers postkontor / post i butikk. Mottaker kan velge å hente sendingen på et annet postkontor/post i butikk enn sitt lokale. Mottaker varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
Hentefrist postkontor / post i butikk - uavhentet pakke
Posten & Bring sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor eller Post i butikk. Dersom pakken ikke er hentet innen postens hentefrister som står i hentemeldingen på sms eller e-post, returneres den til oss. Foto.no forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen og returporoto av retursendingen. Uavhentede pakker blir fakturert/fratrukket ordre med kr 500,- inkl. mva. i gebyr. Er ordren under kr. 500,- vil ordren ikke bli kreditert. Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten!
Stykk- og partigods (pallefrakt) - Bring
Sendingen gjelder stykk- og partigods som leveres til mottakers adresse mellom klokken 08 og 16. Dette er f.eks. store bakgrunner, større printere eller produkter over 35kg.
Hent i butikk - Klikk & Hent
Bestillingen pakkes og klargjøres for henting. Du vil bli varslet via SMS / e-post, forutsatt at du har oppgitt telefonnummer/epostadresse ved bestilling når sendingen er klar for henting. Hvis du ønsker å plukke opp din ordre før du får varsel fra oss, må dette avtales nærmere ved å ringe oss på telefon 46 46 24 24, eller via Chat i vår åpningstid.
Hentefrist butikk
Frist for henting av pakke er 5 dager. Hvis du ikke har hentet pakken din innen 3 dager, vil du få en påminnelse på sms eller e-post.
Dersom pakken ikke er hentet i løpet av 5 dager returneres den til lager. Hvis du som kunde i denne perioden har forholdt deg inaktiv, vil et håndteringsgebyr påløpe.
Benytter du deg av angrefristen før pakken er hentet, returneres den til oss og ingen gebyrer blir belastet.
Pakke levert hjem
Vi tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet. Pakkene leveres mellom kl. 8-17 eller 17-21, basert på hvor i landet man bor. Mer om tjenesten Pakke levert hjem finner du hos Bring.
Ekspress neste dag
Ekspress neste dag, er den raskeste ekspresstjenesten for deg som kunde, og i tillegg kan du spore pakken hele veien. Det gir deg enda større kontroll på sendeflyten. Du kan også benytte seg av valgfritt hentested og få pakken levert akkurat i det området de ønsker. PS! Ekspress neste dag er ikke tilgjengelig for valg i nettbutikken, så du må ta kontakt med vårt kundesenter på 46 46 24 24 eller chat i vår åpningstid for å avtale ekspresslevering for din ordre.
Enkelte strekninger kan avvike fra standard fremføring over natten. For eksakt fremsendingstid, ta kontakt med Posten kundesenter her.
Ekspresspakker som inneholder batterier og som må sendes med fly
Litiumbatterier benyttes i mye elektronisk utstyr som for eksempel kameraer. Litiumbatterier/-celler tas imot i ekspressendinger innenlands når batterier er montert i selve produktet. Du kan derfor oppleve at vi allerede har montert batteriet i kameraet ditt når du mottar det fra oss. Dette gjelder kun når du velger ekspressending. Er det flere batterier på ordren, vil man måtte sende disse separat som vanlig postpakke (Servicepakke). Ta kontakt med kundeservice 46 46 24 24 eller via Chat hvis det haster, slik at vi kan tilrettelegge orderen best mulig.
Du kan lese mer om Litium-batterier og reglene for å sende elektronisk utstyr i Posten her.
Budbil i Oslo & Akershus
I Oslo og Akershus kan du også benytte budbiltjeneste. Dette gjør at du kan få en sending på dagen om du bor i vårt nærområde.
Ta kontakt for nærmere informasjon på 46 46 24 24 eller info@foto.no eller via vår chat.
Sporing av pakker
Har du ikke har sporingsnummeret foran deg, fortvil ikke. Ved å logge deg inn på Min side i nettbutikken, kan du finne igjen ordren din og muligheten for å spore sendingen.
Klikk på ordrenummeret når du er logget inn, så får du sporingsinformasjonen du trenger.
Du kan også spore din ordre via Postens egne hjemmesider her.
Du kan også laste ned Posten & Bring sin sporingsapp som gjør det enkelt å spore/følge pakken underveis, samt at du samtidig får muligheten til å styre leveringspunkt eller be om levering på døren om du ønsker det.